måndag, februari 15

måndag

Hade min första lektion i Datorkunskap idag. Åkte in 9.55, åt frukost på Subway och pallrade mig sedan upp till Komvux. Satt från klockan 12.30 till 15.30 och knappade på datorn. Första kapitlet är "Word" vilket är rätt simpelt, bara att beta av uppgifterna. Lärarna verkar bra också!

Just nu sneglar jag på tv:n som visar en dokumentär, "Förbjuden syskonkärlek". Det handlar om två par halvsyskon som har ett förhållande med varandra. Tydligen är det högsta straffet för det brott de begår livstids fängelse. Låter helt sjukt tycker jag! Visst, det är onaturligt och sjukt att ha ett förhållande med en familjemedlem, absolut, och det bör såklart vara förbjudet att skaffa barn i sådana fall eftersom barnet högst sannolikt kan få en missbildning osv, men livstids fängelse? Det är ju knappt så att våldtäktsmän får sådana straff och de här paren är ju vuxna människor som är tillsammans av kärlek, det skadar ingen åtminstone, inte fysiskt i alla fall..

Aja, nog om det. Nu ska jag gå på Ica och köpa mjölk! Måste få i mig någon macka också, magen kurrar som bara den! 

Inga kommentarer: