onsdag, mars 17

feeling lucky, punk?!

Not so much. Jag är förkyld, såklart. Skolan strular, såklart. Och om inte det vore nog så får jag inte min barnpension imorgon som jag skulle fått, utan om en vecka. Såklart. 

Men jag försöker tänka positivt. Det kunde ha varit värre. Jag kunde t.ex. haft ont i halsen (och jag är en PINA då jag har ont i halsen) istället för täpptnäsa-slemhals-hosta-hes-och-mildfeber-förkylning. Skolan kunde t.ex. ha varit.. värre. Och pengarna kunde ha kommit nästa månad istället för om en vecka. Det är bara det att, jag har väntat på pengarna i två månader nu! Jag hade tänkt köpa nässpray (lycka i sprayform), en tidning, lite tröstsnask och gosa ner mig i soffan. Nu får jag nöja mig med att ha papper att snyta mig i, baksidan av mjölkpaketet och smulorna i skafferiet. Apa! Och Linus är på hockey, jag har ingen mat att äta, det är stökigt överallt här (vilket ger mig smått ångest) och.. allt är bajs! BAJS BAJS BAJS!

Men som sagt. Det kunde ha varit värre. 

Inga kommentarer: