söndag, mars 7

the moon is the only light I see

Har nyss kollat på "An american crime" med Ellen Page och Catherine Keener i huvudrollerna. Ellen Page är verkligen en grymt bra skådespelare, love her! Filmen är från 2007. Det är en otroligt tragisk handling och det värsta är att den är baserad på en verklig händelse. Men helt klart sevärd!

Det är alltså i dag/natt jag ska dygna, dvs vända tillbaka på dygnet. Har några avsnitt av Gray's Anatomy och en dokumentär om matindustrin (♥ dokumentärer) att se på. Sedan under morgondagen så ska jag sysselsätta mig med att ta hand om mig själv eller hur man säger, typ måla naglarna, lägga ansiktsmask, skrubba kroppen med min underbara smultron-sockerskrubb, färga ögonfransarna m.m. Jag funderar på att köra på brun-utan-sol-kräm också, men jag är lite feg när det gäller sånt. Sist jag gjorde det blev det inte direkt dåligt, men jag blev helparanoid och kände mig konstant orange. Så, ja.. får se hur det blir med det.

Tidigare ikväll tog jag fotbad, rakade benen (stubb redan, suck) och blekte håret på armarna. 

Angående det sistnämnda, jag vet att det låter nojigt, men så här är det: jag rakade mina armar då jag gick i högstadiet, av någon idiotisk anledning, och när jag slutade växte håret ut huller om buller och blev mörkare än innan. Också är det långa hårstrån också, runt två cm. Anyway, jag trivs inte med det, så jag bleker det varannan månad ungefär. Resultatet blir att armarna ser mer fjuniga ut än "håriga", också är hårstråna bleka såklart. 



Nä, nu blir det Gray's!

Inga kommentarer: