tisdag, april 20

hearing damage

Sa hejdå till Daniela för ett tag sedan, skönt att ha henne hemma igen! Har även blåst håret torrt efter en toning. Var ju meningen att det skulle bli blondare, men det blev typ ingen skillnad.. bara gråare. Antingen färgar/tonar jag det igen i veckan, eller så väntar jag till studiebidraget. Det blir ju rätt dyrt när man måste ha två förpackningar.

Förövrigt har jag en klump i magen av oro som inte kommer lösas upp förrän imorgon, hoppas jag. Det handlar om mina kurser... Okej, så här är det (jag måste få ur mig):

Min första kurs var Datorkunskap, där har jag gjort klart allt förutom ett slutprov i Powerpoint. Min andra kurs var Desktopp där slutdatum var 24:e mars. Jag har gjort allt jag ska göra i boken och har inlämningsuppgifterna kvar (som man måste göra på skolan och gör på någon timme typ). Den tredje kursen är Webbdesign, som jag håller på med nu.

I alla fall så fick jag meddelande av min lärare/handledare förra torsdagen (den 15:e): 

"Enligt mina noteringar skall Desktoppkursen vara klar den 24 mars. Vi måste än en gång se över din planering och det snabbt. Hör jag inte av dig utgår jag ifrån att du inte skall fortsätta kurserna."

Jag svarade att jag var klar med Desktopp och att jag påbörjat Webbdesign.

Hennes svar:

"Det är bra att du arbetat igenom boken men vi har ett antal inlämningsuppgifter i Desktopp som du måste göra för att vara klar med kursen. Desktoppinlämningarna måste du göra snarast för att få vara kvar i kurserna. Du har också prov kvar i datorkunskap för att vi skall kunna sätta betyg. Det är viktigt att du kommer in och gör resterande uppgifter inom den tidsram som vi har planerat."

Okej. Så som jag tolkade det så var vi båda införstådd med att jag låg efter i planeringen pga att jag inte gjort inlämningsuppgifterna än, och att om jag bara gjorde dem så skulle det ordna sig. Puh! tänkte jag, och planerade att jag skulle åka in på tisdagen (imorgon) då det är morgonpass. Men någonstans måste det ha blivit väldigt dålig kommunikation, för "snarast" för henne måste betytt dagen efter (och "snarast" för mig var typ "under en tredagars-period"), för idag fick jag ett meddelande där det stod: 

"Nu måste jag göra avbrott på de kurser du inte har slutredovisat och det slutdatum vi hade i din planering har passerats."

Mitt svar: 

"Vad menar du med avbrott? Slutdatum för Desktopp var den 24:e mars, men jag tyckte du sa att det var okej så länge jag gjorde inlämningsuppgifterna, vilket jag skall göra imorgon.

Då du skrev torsdag den 15:e så hade slutdatum redan passerat för länge sedan, så jag förstår inte vilken tidsram du syftade på då? På dig lät det som att om jag kom in och gjorde inlämningsuppgifterna så skulle det gå bra. Fredag och måndag har gått sedan dess och nu skriver du att det måste bli ett avbrott, har jag missat något?"

Ja, som sagt som ovan.. jag fattar ingenting? Gör ni? Min oro beror på att om hon "avbryter" kurserna så att jag därmed inte läser på heltid längre så kan det bli så att jag blir återbetalningsskyldig. Åååååååh! Jävla helvete! Jag hoppas hoppas hoppas att det löser sig!

Blev rätt mycket att läsa nu, men äh! 

Uppdaterar imorgon, om jag inte grävt ner mig någonstans förstås..

Inga kommentarer: