torsdag, oktober 28

bland löv

Sitter här med rosiga kinder och en kall bak, har nämligen varit ute och letat ett örhänge jag tappade på vägen till/från Ica. Ett ljust silvrigt löv med sirligt mönster. Jag gick med ficklampa och cape och strosade längs huvudgatan (hehe) i Bjästa - ingenting. Men just när jag rundat hörnet mot min port ser jag något blänka till i gräset - lycka! Jag sprack upp i ett leende, gav örhänget en puss och skyndade upp. När jag kom in la jag vördnadsfullt ner örhänget bredvid sin tvilling och viskade "Så.". 

Den ni!

Idag jobbade jag alltså från 08.00 till 17.00. Åt middag på Chaplin med Linus, men det var inte så gott. Åt knappt hälften. Sen for jag till macken och höll Camilla sällskap till stängning. 

Linus suckade bara när jag sa att jag skulle tillbaka, att jag kommer bli less typ, haha. Om det inte vore för Camilla skulle jag ju inte vara där frivilligt dock. Dessutom har Linus jobbat kväll/natt i några dagar nu så jag är aaaaall byyyy myyyyseeeelf (ni vet låten).

Nu ska jag värma mig under en filt framför en film sen blir det natta natta. Jobbar 07.00 till 16.00 imorgon.

Inga kommentarer: