lördag, oktober 9

9 to 5

Hej! Ledsen för dålig uppdatering, men jag har bara inte orkat lägga ner någon tid på bloggen. 

Går direkt till det viktigaste som hänt sen i måndags; jag har fått/fixat en praktikplats på Coop Forum i stan, så jag börjar nu på måndag och ska vara där fram till sista november. Ja, inte i sträck alltså, far ju hem och äter, sover, lever osv emellan, höhö. 40 timmar per vecka i åtta veckor, antar att det blir mån-fre. Jag ser i alla fall emot det och vågar t.o.m. säga att det kommer bli kul (lever lite efter det bittra mottot "Förvänta dig inte för mycket, eller ens något, för då blir du bara besviken"). Jag gillar såna där "enkla" arbeten om ni förstår vad jag menar. Också vill jag ju jobba inom handel. Om något ska det bli skönt att kliva upp till något om dagarna och få struktur. 

Annars då? Jag har rott fyra gånger den här veckan: mån, tis, onsdag, fredag. I torsdags gick jag runt Svedjesjön med Evelina så det kändes inte nödvändigt att ro då. Ska hålla det till veckan också, trots jobbet. Jag SKA hålla det!

Umgicks som sagt med Evelina i torsdags, och även igår kväll. Känns mycket roligare att bjuda hem folk nu när man bor större. Var även i stan med pappa igår; fixade med papper för praktiken, lämnade skräp på Må (äntligen blir vi av med den trasiga datorstolen som stått ute på balkongen) och fikade gott på U&H. När jag kom hem sov jag en skvätt, sen kom Albin över och vi spelade Croc och ägde. 

Idag har jag inte gjort mycket alls. Linus jobbar inte natt inatt och det känns skönt. Jag ska snart se på The Vampire Diaries sen kanske jag spelar mer Croc. Imorgon måste jag kliva upp tidigt => trött på kvällen => lättare att kliva upp på måndag. Det blir bra. 


Trevlig kväll!

Inga kommentarer: