torsdag, december 9

december 9

20 år idag, tiden går så fort. 


Åkte med pappa till Ullånger kyrka idag där mamma ligger, satte dit lite blommor och tände ljus. Det blev fint. Jag tänker på hur livet skulle sett ut om hon fortfarande varit vid liv, men det är svårt att föreställa sig. Mest för att jag inte har några minnen av henne. Det känns sorgligt, att inte ha något speciellt att tänka på förutom bilder jag sett eller det jag fått höra om henne. Jag har ett tomrum av saknad i mitt hjärta och det kommer nog aldrig fyllas.

Jag hoppas och tror ändå att hon tittar till oss ibland, mig, min syster och pappa - och ser att vi har det bra. Att hon blir glad av att se Camilla som är så fin och go mot oss alla, som gör pappa lycklig. Att hon ler åt Albin som är så söt och får oss alla att le. Det är min tröst - min familj som jag älskar så.   

4 kommentarer:

SOFÄ sa...

Kram till dig Hannah. Det är omöjligt att föreställa sig hur ditt liv ser ut och jag är så tacksam att jag både har en mamma och en pappa som är vid liv. Man får göra det bästa av vad Gud givit en (som Forrest Gumps mamma säger).
Kram igen.

sofie s sa...

kram kram <3

sara sa...

<3

Syrran sa...

Det blev jättefint med blommorna! Så tråkigt att jag bor så långt ifrån, hade gärna velat åka dit jag med idag :S Men det har funnits i tankarna och det är väl tanken som räknas. Krama massa <3