tisdag, januari 25

get fit

Motivation is what gets you started.
Habit is what keeps you going.

Min "Get fit"-kategori ekar tom och det är inte för att jag med det här inlägget ska säga att jag gått ner x antal kilo på 51 dagar (det var så många dagar sen jag la upp kategorin i alla fall). Det är helt enkelt för att jag inte haft något att lägga upp; inga särskilt nyttiga dagar och inte särskilt många träningspass. 

Ursäkter: slapp, upp-och-nedvänt-dygn, dålig motivation, slapp och att jag hela tiden kommer med ursäkter. 

Men faktiskt, jag m-å-s-t-e vända tillbaka dygnet, hur ska jag annars orka träna klockan 8.30 på morgonen som jag helst vill? 

Jaja, vi vet alla att det handlar om att ta det där första steget och sen bara fortsätta och fortsätta tills det blir svårt att sluta. Jag har svårt för bådadera (att börja och fortsätta vill säga).

2 kommentarer:

Syrran sa...

Har ju försökt ringa dig 8:30 för att väcka dig men du har ju bara på ljudlöst så de funkar ju inte haha

H.L sa...

Haha, men jag vill kunna vakna på bra humör också, och det värsta jag vet är att bli väckt av telefonen d: