tisdag, november 15

matdagbok

..har jag nu hållit i 100 dagar idag. Varför jag har en matdagbok? Ingen aning. Vad är syftet med matdagboken? Ingen aning. Kommer jag att fortsätta med den? Japp!

Nämen, skämt åsido. Syftet är att jag ska kunna se vad jag stoppar i mig om dagarna. Jag skriver när jag la mig kvällen innan, när jag kliver upp, vad jag äter till frukost, lunch, middag, snacks osv. Jag får en bra översikt helt enkelt. Klart att jag vet vad jag gör fel utan att föra en dagbok, men tror det är bättre att få det i klartext.

Just nu är det rätt mycket jag vill ändra på när det gäller mina matvanor och allt kring det:
- vända tillbaka dygnet, så att jag kliver upp innan tolv åtminstone
- äta bättre frukost, eller frukost överhuvudtaget
- lägga till mellanmål/lunch så att jag inte är vrålhungrig vid middagstid
- mindre snacks
- mer vatten
- röra på mig mer

Lättare sagt än gjort, men det är i alla fall det jag vill (:

Inga kommentarer: