lördag, november 26

principfast?

Har kommit fram till att jag är väldigt principfast när det gäller vissa grejer. 

Det jag tänker mest på just nu är min princip att alltid ha mobilen på ljudlös när jag sover. 

Varför? Därför att när jag ska sova, då ska jag få sova i lugn och ro, utan några avbrott förutom dem jag själv har kontroll över (t.ex. alarm).

Princip är för mig något man följer trots att det ibland kan betyda fler nackdelar än fördelar, men man följer den ändå därför att principen i sig är viktigare. Det är i alla fall så jag ser det (princip har fler betydelser också, men det får ni googla).

T.ex. vet jag att det är bättre att ha mobilen på ljud med tanke på jobb eller om det skulle vara något viktigt från någon annan. Men på nåt sätt är min princip viktigare och hur jag än försöker ändra min attityd till den, står det fast. 

Principer är prestigefyllda och lite smått korkade, men ibland får man vara det. Av princip.

Inga kommentarer: