måndag, november 7

ultimate survival

Söker runt på överlevnadskurser i väntan på att "Harry Potter And The Prisoner of Azkaban" ska laddas färdigt.

Det är ingenting nytt och impulsivt egentligen, det här med överlevnadskurser. Jag har tänkt på det i flera år nu, men det slog mest rot under ettan på gymnasiet då jag fick lyssna på en man som höll i och gått flera kurser själv. Det lät så himla spännande, kul och nyttigt!

Jag fascineras så av naturen och all dess under och kraft. Allt som den tillför, berövar och inspirerar oss.
Om jag läser, ser eller hör något som kan vara "nyttigt" att veta (ang. naturen osv. alltså) försöker jag alltid lägga det på minnet. T.ex. hur man ska rena vatten, vad som är viktigt att ha med sig på skogsutflykter, hur du ska göra om du gått vilse osv. Det är nog därför jag älskar programmet "Ultimate Survival" med Bear Grylls. 

Och det är nog därför jag seriöst funderar på att ladda ner alla avsnitt av programmet och anteckna allt som kan vara bra att veta.

Kommer jag att få användning av det kanske ni frågar? Man vet aldrig.

Man. Vet. Aldrig.

Inga kommentarer: