måndag, januari 23

plugg på heltid

Gick första dagen på serviceutbildningen via MiROi idag. 

Det blev väldigt plötsligt på något sätt eftersom jag typ bestämde mig i fredags. Fast, egentligen har jag funderat på det sen länge, har bara inte velat skriva om det i bloggen eftersom det mest var tankar.

Först lutade det åt ja-hållet, sen tvekade jag då det kunde innebära att jag inte skulle få jobba extra om jag ville. I fredags ringde dem från AF och frågade om jag skulle börja utbildningen och då jag svarade nej sa dem "Då har du en vecka på dig att skaffa en praktikplats annars blir du hänvisad till bla-bla-bla på MiROi". Då fick jag även reda på att man så klart visst kunde jobba extra under tiden och då bestämde jag mig.

Kör på den här utbildningen så att jag har något att göra om dagarna, får lite rutin och dessutom kanske det hjälper mig att bestämma vad jag vill läsa på högskolan.

Jag har dessutom sällskap av Daniela som också går utbildningen (: Första gången vi går i samma "klass" sen mellanstadiet, haha!

Inga kommentarer: