torsdag, januari 12

unsanitary

Har suttit och läst runt lite om mögel och hälsa i hus osv. Jag och Linus har ju mögel i sovrummet, på väggen som sängen står med huvudänden mot. Vår hyresvärd vet om det och vi har pratat med henne om det tidigare, men jag tror vi måste köra på lite hårdare om vi vill ha något gjort åt det. 

Vi har varit sjuk nu fram och tillbaka i flera veckor och även fast det är många som har så, känns det ändå som att möglet kan spela en stor roll i det. Det är ju inte hälsosamt direkt. 

Just nu känner jag bara att om vi pratar igenom det här ordenligt med henne, och hon inte kommer att göra något åt det, då vill inte jag förnya kontraktet i juni. Även fast jag älskar lägenheten, så bor jag hellre någon annanstans än att sova i ett rum med mögel.

2 kommentarer:

Sara sa...

hon är ju en idiot om hon inte tar det på allvar! möglet kan ju sprida sig och som sagt är det verkligen inte hälsosamt!

Hattifnatt sa...

Du har helt rätt. Det är hyresvärdens ansvar om det är mögel i huset. Det borde vara av högsta prioritet ur hennes synvinkel också för ingen vill ju flytta in i en lägenhet med mögel i. Och för att gå lite djupare in på saken; möglet kan ju sprida sig och gå in i husets väggar och då blir det ju ett ÄNNU större projekt att ta itu med..
Kör hårt, prata med hyresvärden en gång till och be henne komma och titta på det hela.
Kram