onsdag, februari 29

▲WHAT GOES AROUND COMES AROUND▼

Skottdag var det idag!

Startade dagen med att som sagt lämna blod. Jag var på sjukhuset ungefär 40 minuter, men själva blodgivandet tog ca 10 min. Fikade och vilade en stund efteråt. Det gick bra i alla fall och jag har bokat in en tid för att lämna plasma om en månad ungefär. 

Som gåva fick jag en värdecheck på 50 kr som jag använda i en mängd butiker här i stan. När jag lämnar plasma kommer jag att få två. En god gärning, en liten hälsokoll (eftersom dem testar blodet för eventuella smittor) plus en gåva! 
Bli blodgivare ni också! :D

Fick förresten reda på att jag har blodgrubb 0Rh+, vilket betyder att jag kan ge till alla blodgrupper, men då måste även dem vara Rh+. Jag kan ta emot blod från både 0Rh+ och 0Rh-.

Om jag förstått det rätt alltså (:

Inga kommentarer: