måndag, januari 18

måndag

Sitter här och dricker Portello (längesen!) och lyssnar på Marilyn Manson, som förövrigt har en del rätt sköna låtar. Jag brukar inte vara så mycket för rock där man väser/skriker ut texten, men nu känner jag mig på humör!

Har inte uppdaterat på några dagar även fast jag innerst inne velat. Det är orken ni vet.

Jag gör ingenting om dagarna just nu eftersom jag läst färdigt kurserna på Komvux och är arbetslös. Skrev dock in mig på Arbetsförmedlingen förra veckan, så det blir lite möten och så framöver.

Eller, nu ljög jag. Har egentligen inte läst färdigt kurserna på Komvux.. Så här är det: jag har läst fem kurser (Historia B, Engelska C, Etik- och livsfrågor, Folkhälsokunskap och Religion B), som började i september ungefär och slutade den 8 januari. MEN, eftersom jag är så fruktansvärt skoltrött, lat, dålig självdiciplin m.m. så har jag egentligen inte gjort ett skit. Historia B är den enda kursen som jag slutfört och den fick jag G i. De andra har jag troligtvis IG i. Har dock skrivit till lärarna och frågat om jag kan få på mig 2-3 veckor att slutföra studierna, och det gick de med på (bara prata med syon ocks så det inte blir några problem med CSN). Så, jag antar att jag kommer att ha lite att göra med det framöver. Yey!

Efter det ska jag skriva upp mig på antingen några datakurser eller plugga handels/nyföretagande på yrkesvux. Beror på.

Nu kan man ju fråga sig varför jag egentligen pluggar om jag inte vill eller har ork? Jo, för att jag inte har någon som helst inkomst just nu och så länge jag pluggar på heltid så får jag efterlevandestöd/barnpension fram till juni det år jag fyller 20. Plus pengar från CSN. Vilket är en inkomst som är bättre än ingenting. Dessutom får jag ju liiite bättre betyg.

There you have it. Vet inte om någon orkade ta sig igenom det här, men shitthesame.

Mer inlägg senare!

Inga kommentarer: