tisdag, maj 18

little spark

Har nyss ätit middag, Findus köttfärssås och spaghetti, nom nom! 

Klev upp väldigt trött imorse och åkte till Komvux. Eftersom jag prioriterade min sömn (inget nytt där) så missade jag skolbussen som går upp till Park och fick lov att gå dit istället. I tjocktröja. Inte särskilt smart. Fast det är ju bra att jag får röra på fläsket lite, händer ju inte såå ofta. 

I alla fall så pratade jag med min lärare och en studievägledare idag angående min situation. Det löste sig väl sådär kan man säga. Webbdesign som jag läst under några veckor nu ska jag ta ett U i eftersom jag annars måste beställa en ny bok och börja om igen. Istället ska jag läsa del 1 av kursen Programhantering och halva kursen ECDL och läsa resten efter sommaren (om jag vill). Det löser sig alltså inte det där med heltid och poäng, jag ligger ungefär 125 poäng minus. Så det är alltså väldigt osäkert om jag kommer bli återbetalningsskyldig eller inte. Jag vet inte riktigt hur det funkar som med barnpensionen och studiehjälp, studievägledaren visste inte heller. 

Men det känns ändå lite bättre på nåt sätt. Nu är det bara att vänta och se hur det blir med pengarna.

En godare nyhet är att jag fått sommarjobb! På sjukhemmet i Bjästa. Det är bara lite över en månad, juli till augusti, men det är bättre än ingenting. Jag var orolig att jag inte skulle få något jobb alls eftersom jag var så sent ute. Dessutom kanske jag får hoppa in fler gånger sen också, man vet aldrig.

Inga kommentarer: