tisdag, november 23

22.22

Ooont iiiii fööötteeernaaaa! säger jag bara. Och benen. Är inte van att stå så mycket som jag gör på "jobbet", helt slut när jag kommer hem.

Jag tänkte faktiskt blogga igår, men istället tog jag mig i kragen och vek ihop berget av kläder som legat på byrån hur länge som helst. Ska verkligen försöka hålla ordning nu, trivs ju bättre med städat, även fast det kanske inte alltid märks.

Idag jobbade jag 08.00-17.00. Tisdagar är bland dem bästa dagarna, för då kommer både tidningar och filmer som det ska grejas med. Fredagar är också bra för då kommer det varor som ska ut i den lilla butiken.

Efter jobbet åkte jag och Linus till hans pappa för en snabb middag, sen for dem på hockeyn. Själv tittade jag in hos pappa och fick både en (sen) inflyttningspresent och gofika. Presenten var en sån där ljuslykta där man ska droppa i doftoljor.. ja ni vet. Så nu doftar det friskt av eucalyptus här.

Skulle egentligen kunna gå och lägga mig redan nu, men eftersom jag börjar 11.00 imorgon så envisas jag med att mjölka ur kvällarna på allt dem har. T.ex. så syndar jag med lättsaltade chips så här en tisdagskväll och ska snart se ett avsnitt Top Model. Kanske blir det även House.

Inga kommentarer: