tisdag, juni 19

blod, svett och tårar

Man känner att man lever efter en runda i Skallbergsgrottorna kan jag säga! 

Lite fakta: "I Gideå och Skallbergsgrottorna hittar du kommunens största grotta och en av Sveriges djupaste urberg. Ena väggen på en 24 meter djup skreva har rasat ned och skapat en vertikal labyrint på 230 meter. I området finns även mindre grottor och flera djupa skrevor."

Värst var det alldeles från början då man skulle ta sig ner i skrevan. Där var en avsats, som var lätt för Linus som är lång att ta sig ner för, men värre för korta jag. Inte alltför detaljerat, men jag fick lätt panik och började gråta av rädsla. Linus var så klart toppen stöd och till slut kom jag ner. Då grät jag av lättnad, haha! 

Under resten av labyrinten kom blod och svett, men ut på andra sidan kom vi helskinnade! Lättade och stolta!

Gick ner till Granto badplats och tog ett svalkande dopp efteråt, det var så vackert och idylliskt där!

Nu har vi x antal skrapsår och känner oss lagom möra. Och hungriga på mer äventyr (:

Inga kommentarer: