måndag, augusti 13

början på måndag

Klockan börjar närma sig sex på morgonen och nu börjar jag faktiskt känna mig trött. Har inte lagt mig innan fem i flera dagar nu. Fast jag sover som vanligt till ett på dagen typ. Så är det om man är nattuggla, arbetslös och dem få pass man jobbar är på kvällen.

Sökte tre jobb nu inatt, vara två finns i Umeå och en av dessa på heltid. Buss- och tågtider är det jag oroar mig för när jag söker jobb i annan stad. Känns så drygt ifall man ska behöva åka in och vänta en timme tills man börjar, eller att man måste vänta en timme innan man kan åka hem på slutet av dagen. 

Jag är inte pessimist - jag är realist! Ehm.. Men bäst skulle ju faktiskt vara om jag kunde få jobb i Övik liksom. 

Ska skalla kudden nu! Godnatt till mig och godmorgon på er andra!

2 kommentarer:

Syrran sa...

Tycker det skrivs alldeles för lite här...

H.L sa...

Ska snart ta tag i det! ^^