måndag, november 12

måndag

Äntligen satt mig ner för att ta det lugnt! Blir sen middag idag (fläskfilé och hemmagjord klyftpotatis) eftersom vi rensat säckar och lådor från förrådet - a.k.a. pannrummet intill köket. Ska ta en runda till Myrorna och Må imorgon för att få bort lite. 

Längtar så tills hyresvärden tar bort oljepannan och oljetanken (det är bestämt att den ska bort nu). Dessutom ska han fixa väggarna och måla om där inne. Just nu är det sån där flagig färg och smulig betongvägg. Eller hur man nu ska förklara. 

Då får vi mycket mer plats, så pass mycket att jag funderar på om man skulle kunna sätta in ett badkar där. Göra en liten "myshörna", kanske skärma av, ett litet bord med ljus osv. 

Förövrigt har jag fet träningsvärk i ryggen, motionerade mer igår än vad jag gjort på flera veckor. "Klappar mig själv på axeln."

Inga kommentarer: