lördag, januari 26

dressed for..

Rensade lite i en av mina tre garderober häromdagen och räknade till 75 (!) klänningar, varav 10 ligger på Örnsköldsviks köp- och säljsida nu. I alla fall så hade jag donat på ett bra tag, hängt upp allt och satte mig i soffan för att ta det lugnt när - BRAK! - skruvarna i väggen som höll upp stången vek sig... Ett starkt tecken på när man har liite för mycket kläder. 

Bland nu 65 klänningar har jag nog:


  • ca 25 t-shirts
  • ca 25 linnen
  • ca 20 kjolar
  • ca 10 skjortor
  • ca 25 långärmade tröjor
  • ca 30 såna där tröjor man har utanpå linnen (kortare modeller)
  • ca 25 koftor
  • ca 20 par skor
  • ca 20 par jackor
  • ca 30 par byxor

Med mera... har även två säckar med kläder jag sparat tills då jag någon dag väger lite mindre än nu. Ehm, separationsångest? 

Inga kommentarer: