torsdag, september 23

tordag

Såg nyss reprisen från gårdagens Idol och snart är det dags för kvällens! 

Idag var jag på arbetsförmedlingen för möte med handläggaren. Det blev bestämt att jag skulle få två veckor på mig att leta efter en praktikplats och om jag inte hittar någon själv så kommer dem tilldela mig en. 
Jag har skrivit upp en mängd butiker och affärer som jag ska rangordna sen utefter vart jag helst vill vara, sen är det bara att börja ringa.

Kunde förresten höra vad handläggaren sa, men däremot var han lite dryg. T.ex. efter att han frågat vad jag helst skulle vilja jobba med/inom så frågade han vad jag inte skulle vilja jobba med/inom, vilket jag svarade "Inom vården", då blev han tyst och tittade på mig några sekunder, sen frågade han "Så du är hellre utan arbete än jobbar inom vården?". Jag bah "Eh.. nää. Men om det finns andra alternativ så tar jag ju hellre dem..". Jag antar att han förväntade sig att jag skulle säga "Nix pix, jag jobbar med vad som helst!". Men liksom, jag vet ju vad jag vill jobba inom och om jag t.ex. ska praktisera så vill jag ju hellre praktisera på ett ställe som ger mig mer erfarenhet inom det jag faktiskt vill hålla på med, än inom vården där jag inte alls vill vara. Sen tyckte han att jag skulle ta tag i körkortet vilket jag svarade att det inte är så lätt när det kostar pengar man inte har, då sa han att jag skulle tjata på mamma och pappa. Fräckt alltså. 

Aja, mitt humör har inte varit det bästa idag. Blir nog bättre med Idol och ett avsnitt Gossip Girl.

Inga kommentarer: