onsdag, november 10

my favorite kind of knit

Skjuter iväg ännu ett inlägg nu när jag ändå sitter här. Börjar 11.00 imorgon så jag har gott om tid att sova säger vi.    

Önskar det hade hänt något "spännande" under dessa två bloggfria veckor som jag kunde berätta om, men ack. Eller ja, det ska vara mina lite småroliga tabbar på jobbet då. T.ex. då en kund ville ha kabanoss och jag började kolla bland cigaretterna. Eller då jag skulle skära upp plasten som satt runt pallen av Coca Cola och skar hål på en flaska så det sprutade läsk. Hahaha, fail. Man får sig i alla fall ett gott skratt.

Vad mer.. jag fick "löning" (aktivitetsstöd) förra veckan, dvs mina första pengar på
typ sex månader? Haha, helt sjukt. Känns verkligen inte som att det var så längesen. Anyway, pengarna är nu slut efter betalningar av lån, shoppingbegär, mat/hushåll osv. 

Dessutom klippte jag mig hos frisören (första gången på över ett halvår) och färgade håret (hemma) idag. Toppade, klippte upp och klippte lugg (blev en lite rakare variant den här gången. Hårfärgen blev inte som jag tänkt mig, men det blir den ju aldrig. Dock är jag inte direkt missnöjd, känner att jag inte har råd med det, hehe. Tar det nästa månad! Men i alla fall; färgen blev lite jordgubbsblond/mörkblond. Det enda som har torkat är luggen så jag vet inte vilken nyans resten av håret har. Roligt med förändring och fräscha toppar vilket som!

Inga kommentarer: