tisdag, december 7

that's the way the cookie crumbles

Jag sitter och väntar på att saffransdegen, som jag jobbat med i några timmar nu (känns det som), ska jäsa färdigt så att jag kan kavla ut, lägga på fyllning, rulla, skära och lägga i former för att sedan vänta på att dem ska jäsa en timme till. Puh! Hard work säger jag bara! Det var lite kaos i köket ett tag, deg och mjöl överallt, men nu är det diskat och rent.

Jag gör alltså saffransbullar, med vit choklad. Snodde receptet härifrån! Tänkte att det skulle vara lite roligare än dem gamla hederliga lussekatterna. Hoppas bara dem blir goda!

För övrigt klev jag upp i morse och diskade det första jag gjorde (trodde att Sara skulle komma så jag panikstädade as always), småplockade, duschade och åt en sen frukost. Gick till pappa och tränade vid tre och lagade sedan korvstroganoff till middag.

Sen har jag alltså bakat. Skulle gärna våga mig på knäck också, men känner mig avskräck från förra året då smeten bara smakade bränt.

Fan. Har ångest för bullarna. Måtte dem bli goda!

Inga kommentarer: