måndag, december 6

måndag, dag 1

Jag är en av alla dem som hävdar att "det nya livet" kommer att börja på måndag. Ni vet, efter helgen då man syndat extra mycket och faktiskt tycker att man förtjänar att göra det just då. Alltså blir ju måndagen perfekt (dock vet ju alla att det bara är en undanflykt till att förskjuta "det nya livet" liiiiiite till). Första dagen på en ny vecka och allt. Men en nytt liv vet jag inte. Det blir ju alltid så att man tar i för mycket från början, får hybris av varje liten småsak och sen landar pladask när man inser att verkligheten inte är densamma som man sitter och fantiserar om på bussen. Ja, den här "man" är ju helt baserat från mina egna erfarenheter. Det jag vill komma fram till är att jag ska försöka ta en dag i taget, för snabbare än så går det ju ändå inte.

I alla fall så har jag tränat på crosstrainern hemma hos pappa och Camilla. Körde på relativt lågt motstånd i 20 minuter framför "Dogs 101" (animal planet) och med musik i öronen. Trodde att dem där 20 minuterna skulle kännas som en timme, men det gick snabbare än väntat. Kände att det tog rejält i vaderna, som när man står på golvet och skjuter upp sig med tårna upp och ner flera gånger.. ja ni vet. Men skönt var det!

När jag kom hem försökte jag mig på några styrkeövningar, men först och främst var jag inte riktigt klar med vilka slags övningar jag skulle göra, sen kände jag mig så jävla otränad att jag gav upp och tänkte "Nä, jag börjar med kondition 20 minuter om dagen i några veckor, SEN kan jag komplimentera med annat." Och det är alltså vad jag ska köra med.   

Dagens PLUS:
  • stod emot ett erbjudande om Max till middag och åt istället matrester från i fredags
  • drack Bonaqua istället för the usual Coca Cola till fikat på U&H
  • att jag tränade idag
  • inget gotta till bion
Och jag tänker faktiskt inte ha någon MINUS-lista för jag vill hellre peppa mig med det positiva jag gör!

Så, nu kör vi (sakta men säkert...)!

Inga kommentarer: